Ljusglimtar i mörkret!

0kommentarer

Oron för coronaviruset är stor bland många av oss, och då tänker jag att det är extra viktigt att leta efter det som är positivt. Så här kommer lite ljusglimtar från mig. 
Först ut kommer det vackra vädret och folkhälsomyndigheten uppmanar ju att vi går ut o rör oss, om än med det så kallade säkerhetsavståndet, och visst inbjuder vädret till att vara ute! Så ut och njut! På mina promenader med hundarna Molly och Afrodite har jag hört sjungande fåglar, sett citronfjärilar leka, hittat påskliljor och tussilago och känt den omisskänneroliga vårdoften av gödsel!
I min arbetsvecka har jag fått fira mässa, haft kontakt med en massa fina människor via samtal ansikte mot ansikte, via telefon, sms, mail och messenger(tur det finns många alternativ i dessa tider), besökt Långaryds förskola och fått besök av förskoleklassen i Landeryd där jag fått berätta om påsken och idag ska jag träffa sommarkonfirmander och så klart står påsken på schemat och det blir även en påskäggsjakt! I tisdags hade vi tisdagsklubben och bara 6 barn kom, men de blev desto gladare för nu fick de äta hur mycket korv med bröd som de ville och efter andakt där vi läste om Jesu intåg i Jerusalem fick även de gå på påskäggsjakt och eftersom de var så få fick de 4 godisar var!
Ja det är viktigt att se de små ljusglimtarna i tillvaron! 
Och på tal om ljus så är kyrkorna öppna dagtid så  att du som vill kan gå in, tända ett ljus, odla bönens trädgård som vår biskop Fredrik så poetiskt uttrycker det och fira din egen andakt. Från och med nästa vecka kommer det finnas lite utställningar i kyrkorna.
Så låt oss tillsammans fortsätta sprida kärlek, omtanke och glädje så gott vi kan. 
Och självklart finns Anna-Karin och jag tillgängliga för samtal och jag kommer gärna ut med sockenbudet o h firar nattvard hemma med dig som inte kan komma till kyrkan.
Kram på er alla från Mia

Kommentera

Publiceras ej