Första maj

1kommentarer

Vår kyrkokör har en mångårig tradition att fira in våren med att sjunga alla de välkända vårsångerna i backen utanför NTO-lokalen i Landeryd. För kanske första gången  (?) fick de i år ge sig för regnet och istället sjunga inne i lokalen. Det gick nästan lika bra! 
När de stämningsfulla sångerna sjungits och alla i lokalen fått kaffe blev det också stämningsfullt, men på ett lite annat sätt...
Eller som Eva sa, det var dags för årets körsläpp!!
I år uppmärksammades två artister som lämnat oss under året. LillBabs och Jerry Williams. 
Ovan ser du förstås en tuff brud i lyxförpackning!
Här har vi en jazzbacill eller vad det nu var. ..
 
Är du kär i mig ännu Klas Göran..?
Har du kvar din känslor för mig...?
(Här måste jag erkänna att det tog en stund innan jag fattade vem som gömde sig i den trånande kvinnan...)
Dessa gjorde förstås fina tolkningar av Jerry Williams! 
Lite så där höll det på!
 
Jag är ledsen att min gamla mobilkamera inte på något sätt kan göra rättvisa av upplevelsen. Tror ändå du kan föreställa dig hur tokigt och roligt det var!
 
Årets körsläpp alltså. Längtar redan till nästa! 
 
/Karina 
 
 

1 kommentarer

Iris

05 May 2018 20:09

Haha den där sista bilden var ju BÄSTA bilden på kyrkokören! Tack!

Kommentera

Publiceras ej