Söndagen före pingst

0kommentarer

Så här någon gång strax efter häggens blomning och i uppstarten av syrensäsongen fick vi fira en jättefin gudstjänst i Landeryds kyrka! 
Petter ledde gudstjänsten och han talade om den längtan som bor i oss alla.
En liten sångensemble från vår kyrkokör  var med och de både sjöng och spelade vackert för oss! 
Och där, längst ner i kyrkan svävar ett par små änglar nästan fritt i sin hasselgren. För varje barn som döps i kyrkan detta år hängs en ny ängel upp. I början av nästa år ordnas en dopfest och då får de döpta sina änglar att ta med hem!
Det var inte planerat för något kyrkkaffe denna söndag men det löste sig ändå! Kaffesugna gudstjänstbesökare fick igång kaffebryggaren och i frysen fanns gamla semlebullar som blev som nya av några sekunder i mikron!
 
Det viktiga är att få dela en stund. Känna att vi bär på samma våndor, funderingar och längtan. Att få fnissa lite tillsammans. 
 
/Karina 
 
Jag kommer som jag är,
har ingenting att dölja.
Du har skapat mig och 
känner mig så väl.
På vacklande ben,
men en längtan att få följa.
Du styrker mig
och leder steg för steg.
Jag vill vara här
i ditt ansikte ljus.
Låt mig präglas
och bli en bild av dig. 
Jag vill vara här,
i ditt ansikte ljus.
Reflektera ljuset ifrån dig.
       J. Strandberg 

Kommentera

Publiceras ej