Musikgudstjänst med Tomas Boström

0kommentarer

I går kväll, söndag, hade Långaryds församling bjudit in till musikgudstjänst med Tomas Boström och vår duktiga kyrkokör!
Tomas Boström är sångförfattare, trubadur och metodistpastor och under söndagseftermiddagen jobbade han och kören tillsammans med finslipning inför kvällens musikgudstjänst!
Kl 18 var det så dags!
Det var fantastiskt vackra arrangemang av Tomas visskatt som vi fick ta del av! Tomas framförde också ett antal av de sånger av Leonard Cohen som han har översatt till svenska, bland annat "Halleluja" och "Susanna".
Tomas har ett sätt att framföra sina sånger och "mellanprata" så att man bara vill höra mer!
Jag tror att du som var med under musikgudstjänsten förstår vad jag menar!!
 
/Karina
 

Jag tror på en Gud, en enda, en konstnär som målar liv.
Så tar han ett ord och formar en evighet inuti.

Jag tror på en Gud, en enda, ett gudabarn, mänskoson.
Med kärleken vill han öppna en evighet inifrån.

Jag tror på en Gud, en enda, en Ande, mysterium
som andas i evigheten och öppnar mitt inre rum.

                                              T. Boström

Kommentera

Publiceras ej