Sinnesromässa 29/1

0kommentarer

I söndags kväll firade vi Sinnesromässa i Landeryds församlingshem.
Vårt vackra församlingshem blir en fin gudstjänstlokal där vi kommer nära.
Vi hade den stora glädjen att få välkomna vår nye kyrkvärd Per Dahlström. Förutom en psalmbok, en kyrkoalmanacka och ett El Salvador kors så fick Per en flaska kedjeolja.
Det är lite så vi gör i Långaryd...
Stillheten och de enkla, vackra psalmerna är det som kännetecknar våra Sinnesromässor. Och så nattvardsfirandet då förstås. Även där kommer vi nära på ett alldeles särskilt sätt i församlingshemmet. Nära det lilla och det ofattbart stora.
Rebecka och Regina avslutade gudstjänsten med vacker sång och musik.
 
/Karina
 
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.
(ur psalm 769)

 

Kommentera

Publiceras ej