Brev från vår vänförsamling

0kommentarer

Först kommer ett brev från vår kontaktperson Christian:

 

¡Feliz Navidad!

 Kära bröder och systrar i Långaryds Församling

Trots att vi inte skriver så ofta vet vi att ni alltid ber för oss och vi också att vi alltid ber för er.

Gud har gett oss en stor välsignelse att ha er som våra vänner, bröder och systrar i Jesus Kristus.

 Jag vill be om ursäkt att jag inte har skrivit så mycket detta året. Som ni vet såhar jag haft det väldigt besvärligt och mycket problem med ryggen . Jag skulle vilja operera men läkaren säger att det kanske inte hjälper. Mycket svårt att fatta ett beslut. Jag tackar er för alla förböner. Ni vet inte hur mycket det har hjälpt! Tack!

 Vi har haft mycket arbete i församlingen med ungdomar, barn, Hoppets hus och kyrkbygget. Tack för stödet som ni har gett oss under hela Året! Jag har inte mycket bilder på alla aktiviteter på grund av min sjukdom men så fort jag kan kommer jag att ordna alla bilder och börja att skicka till er.

Vi väntar och väntar att några av er ska komma och besöka oss och vårt arbet. Det skulle vara roligt att få besök från er i vårt land. Det skulle glädja oss mycket.

 Jag vill tacka var och en av er som har arbetat hårt för att hjälpa till med våra projekt här. Det är väldigt viktigt.

Jag vill önska alla i Hyltebruks Pastorat en riktigt God Jul och ett välsignat Nytt Ar!

Hoppas att ni får mycket snö till Jul. Det tycker jag är underbart!

 Feliz Navidad!

 Kramar till alla!

 Christian Chavarría

 

Här följer ett brev från vänförsamlingens biskop:

 

Kära bröder och systrar

 Ära vare Gud höjden och till alla Guds barn som uppfyller den gudomliga viljan.

 Bland de mänskliga handlingar som inspireras av Gud har vi: kärlek och solidaritet, som bara är viktigt och nödvändigt för att tacka och förkunna att de som håller lydnad mot Jesus, kommer att få kramen, Herrens välkommen som säger oss: Kom till mig för att du kunde se mitt ansikte i alla behövande. Att uppfylla ordet: Vad du gjorde för mina minsta det gjorde du för mig.

 Vi Salvadoranska Lutherans känner oss omfamnade av Gud, assisterad och till och med bortskämda eftersom Gud i sitt majestät har gett oss den speciella och kraftfulla gåvan att ha er som våra bröder och systrar. Så tillsammans får vi tacka och ropa till Gud om önskan om en lycklig och God Jul och ett välsignat nytt år.

 Kramar i Jesus Kristus, vår Frälsare!

 Dr. Medardo E. Gómez Soto

                             Obispo

Iglesia Luterana Salvadoreña 

 

Kommentera

Publiceras ej