Mässa på Midfastosöndagen

0kommentarer

På Midfastosöndagen är temat "Livets bröd" och det märktes redan när man kom in i Landeryds kyrka!
Där stod nämligen en brödrost och spred väldoft!
Mia och Anna-Karin ledde gudstjänsten och Andreas spelade! Till sin hjälp hade han en massa duktiga barn!
Samuel!
Nilla!
Naemi!
Emmy och Naemi. Noomi spelade också men hon var tyvärr skymd bakom pianot.
Anna-Karin fick hjälp av Nora att duka nattvardsbordet.
Sedan var det ju inte mer är rätt att Anna-Karin hjälpte barnen med lite komp!
 
Vi fick, förutom att lyssna på de duktiga musikerna, också tända ljus, smaka på bröd, formulera en liten bön och förstås dela nattvard tillsammans.
 
Efter gudstjänsten var det kyrkfika i församlingshemmet. Där kunde man också köpa med sig lite bröd eller några kakor hem!
 
Hela behållningen går till fasteinsamlingen "Allas rätt till mat".
 
/Karina
 
Jag är livets bröd,
jag är livets bröd,
den som kommer till mig skall aldrig hungra.
Jag är livets bröd.
Jag är levande vatten,
jag är levande vatten.
Den som tror på mig skall aldrig törsta.
Jag är levande vatten.
(Ps. 689)

Kommentera

Publiceras ej