När man kommer närmare

0kommentarer

Det finns mycket i livet som är vackert.
 Vi ser det runt omkring oss och tänker "oj, vad fint" och så går vi vidare.
Men om vi stannar till och går lite närmare så kommer vi att upptäcka de verkliga underverken.
 
Vi måste komma varandra nära för att förstå att vi alla är skapade till Guds avbild.
Att vi alla är någons älskade barn.
 
/Karina
 
Jag tackar dig för dina mäktiga under,
förunderligt är allt du gör.
Du kände mig alltigenom,
min kropp var inte förborgad för dig,
när jag formades i det fördolda,
när jag flätades samman i jordens djup.
Du såg mig innan jag föddes,
i din bok var de redan skrivna,
de dagar som hade formats
innan någon av dem hade grytt.
Dina tankar, o Gud, är för höga för mig,
väldig är deras mångfald.
Vill jag räkna dem är de flera än sandkornen,
når jag till slutet är jag ännu hos dig.
 
(Ur Psaltaren 139)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej