När man fått ännu en solnedgång

1kommentarer

Jag har varit på Wettershus i helgen och har därför inga bilder från vår verksamhet att visa er. Däremot vill jag gärna visa hur solnedgången över Vättern såg ut i lördags kväll:
Förundran.
Det är den känsla Wettershus, min arbetsplats, ger mig.
 
/Karina
 
Innan natten kommer vill jag tacka
för den dag du gav, dem som jag mötte.
För ett liv som mognat något, Herre, vill jag tacka.

Innan natten kommer vill jag tänka
på dem som nu ler i kärleksglädje,
och på dem i ensamheten, Herre, vill jag tänka.

Innan natten kommer vill jag bedja
för den jord vi fått men smutsat, skövlat.
För vår värld som väts av tårar, Herre, vill jag bedja.

Innan natten kommer vill jag lämna
allt tillbaks åt dig att älska, värna.
Allt åt dig, vår tro, vårt tvivel, Herre, tag emot det.
(Psalm 510)

1 kommentarer

Anonym

10 May 2016 20:05

Obeskrivligt vacker bild!

Sommarhälsning från Kalle.

Svar: Tack! Vi önskar även dig en härlig sommar!
langaryd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej