Att tillverka ett spöke

0kommentarer

Lite längre ner i bloggflödet berättar Mia om Tisdagsklubben och innegruppens pyssel som gick ut på att tillverka ett spöke! Eftersom jag var på ett kort besök i församlingshemmet och dessutom hade kameran med så tog jag lite bilder på de kreativa pysslarna:
Det hela gick alltså ut på att med hjälp av en blompinne, en flirtkula, ståltråd och gipsbindlar bygga sig ett spöke.
Starke Viktors uppgift var att klippa av armarna i lagom längd...
Bra med lite hållhjälp!
Och lite klistringshjälp! De där limpistolerna är allt fasligt varma...
Och så gipsbindlarna som skulle blötas och draperas på "spökskeletten".
Hade jag inte vetat att min kamera ibland spelar mig lite spratt så hade jag börjat undra om jag rent av fångat ett riktigt spöke på bild, vandrades där bakom Amy!
Tyvärr kunde jag inte stanna tills spökena var klara men jag kan tänka mig att de blev skräckinjagande!
Där ute i köket förberedde Kerstin och Vivan fika till syföreningens möte lite senare på kvällen.
 
Det är fint att ha ett församlingshem som sjuder av aktivitet!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej