När man tar ett steg närmare

0kommentarer

Ni som känner mig eller har följt bloggen ett tag vet att jag sedan länge har förlorat mitt hjärta till retreatgården Wettershus, belägen på Vätterbranten strax söder om Gränna.
 
Från och med den 1:a november har jag tagit ett steg närmare gården genom att gå in i en halvtidstjänst som husmor där. Det innebär att jag varannan vecka är på Wettershus torsdag-söndag. Det innebär också att jag den helg jag jobbar där har svårt att "bevaka" det som händer här hemma i vår församling. 
 
Kanske kan någon av mina "medbloggare" ta någon bild och skriva något de helgerna, vi får se. I vilket fall så lovar jag att göra mitt bästa för att ni även i fortsättningen ska få veta mycket av vad som händer i Långaryds församling. Jag hoppas även få fortsätta att dela några av mina tankar och bilder med er.
 
Ni är så fantastiskt många som väljer att titta in här och det betyder så mycket för mig så att ni gör det!
 
/Karina
 
 
Närmare, Gud, till dig,
närmare dig!
Om det än blir ett kors
som lyfter mig,
sjunger jag innerlig:
Närmare, Gud, till dig,
närmare, Gud, till dig,
närmare dig.

Döljer för pilgrim trött
solen sitt sken,
blir än min huvudgärd
hårdaste sten,
skall jag dock drömma mig
närmare, Gud, till dig,
närmare, Gud, till dig,
närmare dig.

Kommentera

Publiceras ej