När man har ett rum med utsikt

0kommentarer

Denna helg har varit en "jobbhelg" för mig vilket innebär att jag tillbringat den på Wettershus.
När jag är där disponerar jag en lägenhet och detta är min utsikt från vardagsrummet:
Där ute ligger Visingsö och den blånande horisonten är Västergötland.
Och när jag på söndagsförmiddagen gick till kapellet upptäckte jag istappar från taket. Det måste väl bero på all värme som finns där inne i Guds hus och som läcker ut på omgivningen?
Och löven låg frusna på marken. Vintern tog ett rejält kliv denna helg.
Så småningom, i söndagsskymningen var det åter dags att vända hemåt, till den plats som alltid kommer att vara mitt hemma.
 
Men jag har kommit på att det är bra att tillbringa tid på en plats som Wettershus.
Att ha en sådan utsikt leder faktiskt till en och annan insikt.
 
/Karina
 
 
I Guds tystnad får jag vara
ordlös, stilla, utan krav.
Klara rymder, öppna dagar:
här en stund vid nådens hav.
 
(ur psalm 522)

Kommentera

Publiceras ej