När man tänker på grodyngel

0kommentarer

Visst är grodyngel ett spännande litet djur?!
De lever sina liv i någon liten damm eller bäck och förmodligen så tror de att detta är allt. Denna lilla damm är hela deras värld och deras lilla liv är allt de vet om.
 
Men så en dag...
...är de mogna för att möta en ny verklighet.
De tar klivet upp ur sin lilla damm och de möter en ny skapelse.
Ett alldelse nytt liv.
 
Och kanske förundras de då rent av över hur de en gång kunde tro att den där lilla dammen var allt som fanns att få.
 
/Karina
 
När jag var barn talade jag som ett barn, förstod som ett barn och tänkte som ett barn.
Men sedan jag blev vuxen har jag lagt bort det barnsliga. 
Ännu ser vi en gåtfull spegelbild; då skall vi se ansikte mot ansikte.
Ännu är min kunskap begränsad; då skall den bli fullständig som Guds kunskap om mig.
(1 Kor. 13)

Kommentera

Publiceras ej