När man tänker på platta paket

0kommentarer

Jag har varit lite frånvarande på bloggen de senaste veckorna och det beror till stor del på att jag varit mitt i en köksrenovering och jag har då haft lite svårt att fokusera på annat...
 
En sak har i alla fall slagit mig där jag gått omkring i stöket,
nämligen att livet nog är som ett platt paket...
(Här finns en viss risk att någon drar en parallell till pastor Janssons klassiska "Livet är som en påse"...)
 
Men jag tänker att det nog är så att vi får alla delar, alla förutsättningar, men sedan är det upp till oss att montera ihop delarna. Att göra något vettigt av det hela.
Och precis som med de där platta paket så finns det hjälp att få, en bra instruktion att följa. Och skulle vi inte få ihop delarna så kan vi alltid kontakta supporten.
 
"Bed och ni skall få, sök och ni skall finna,
bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber,
han får, och den som söker, han finner,
och för den som bultar skall dörren öppnas."
(Matteus 7)
 

/Karina

Kommentera

Publiceras ej