När man tänker på ringblommor

0kommentarer

Min absoluta favoritblomma, alla kategorier, är ringblomman!
 
Den finns i så många variationer, mörka och ljusa, enkla och fyllda.
När jag plockar en bukett till köksbordet så ser jag till att få med av alla sorterna.
Jag tycker det behövs för att buketten ska bli fulländad.
Tänk om vi också är ringblommor i den store trädgårdsmästarens odling?
Kanske känner vi oss varken som en av de vackraste eller mest färgrika där.
 
Men ändå.
Någon tycker att just vi är de allra finaste.
Någon tycker att just vi behövs för att buketten ska bli fulländad.
 
/Karina
 
 
”Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig. I min faders hus finns många rum. Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er? Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag komma tillbaka och hämta er till mig, för att också ni skall vara där jag är". 
(Joh 14: 1-3)

Kommentera

Publiceras ej