När man har förlig vind

0kommentarer

Det krävs mod att vara människa.
I våra rangliga små farkoster är vi satta att resa.
 
Våra segel får revor.
Masten kanske bryts.
Vågorna kan gå höga.
Sjösjukan smyger sig på.
 
Men vi ger inte upp för ibland...
...Ibland har vi förlig vind.
Vi står starka vid rodret, har vinden i ryggen.
Vi vet precis vart vi ska.
 
/Karina
 
Min resa var mot solen
långt bortom alla slutna rum.
Där allting är oändligt
och alla gränser har för evigt suddats ut.
 
Jag ville se miraklet
och höra ord som föder liv.
Bli buren av en styrka
som bara växer när jag anat mitt motiv.
 
Stad i ljus i ett land utan namn.
Ge mig liv där allting föds på nytt.

Och så när allt förändrats
när tiden inte längre finns.
Så ser jag oss tillsammans
och då är resans slut det enda som vi minns

Stad i ljus i ett land utan namn
Ge mig liv där allting föds på nytt

(Py Bäckman)

 

 

Kommentera

Publiceras ej