Friluftsgudstjänst i Jansberg 23/8

0kommentarer

En av våra sommartraditioner är att fira friluftsgudstjänst i Jansbergs hembygdspark någon gång i augusti. Vädermässigt är det alltid spännande med uteaktiviteter i vårt klimat men i år hade vi solen på vår sida!
Punktligt (enligt mobiltelefonen!) kl 14.00 slog Birger i den gong gong som dagen till ära fick utgöra kyrkklocka!
Regina spelade med den vackraste bakgrund man kan tänka sig!
Det är fint att få fira gudstjänst i en lokal som är både designad, ritad och byggd av den store kyrkobyggaren!
 
Dagens tema var "Friheten i Kristus" och Mia talade om vad som kan göra oss blinda och döva inför vad Gud kan ha att säga oss. 
Gudstjänsten avslutades med att vi plockade fram våra kaffekorgar och fikade tillsammans!
 
/Karina
 
Öppna dina knutna händer, först då kan du ta emot.
Öppna dina slutna ögon, först då kan du se.
Öppna också hela hjärtat, ta emot vad Gud vill ge.
Våga leva livet öppet, våga leva det!


Öppna mina knutna händer, så att jag kan ta emot. 
Öppna mina slutna ögon, så att jag kan se.
Öppna också hela hjärtat, så at jag kan ta emot
Livet som du anförtror meg nu och varje dag.
(Tobiasson/Berglund)

Kommentera

Publiceras ej