Vårbuffé

0kommentarer

Jag har valt att gå ner i arbetstid och jobbar numera bara halvtid. Det innebär att jag har möjlighet att vara med på exempelvis de soppluncher som diakonigruppen erbjuder några gånger per termin!
 
Och tänk att just i dag så var soppan utbytt mot vårbuffé, sådan tur jag har! (Här vill jag förtydliga att jag verkligen gillar soppa men en vårbuffé slår ändå lite högre!)
Jag tror faktiskt inte att någon behövde lämna församlingshemmet hungrig!
Visst ser det gott ut?!
Alla som var med fick automatiskt ett gratis medlemsskap i den exklusiva klubben "Soppans vänner". Fint va?!
Den goda måltiden avslutades med alldeles fantastiska biskvier. Det var absolut högsta konditoriklass på dem!
 
Stort Tack till alla i diakonigruppen för denna fantastiska måltid och gemenskapen runt borden.
 
Anna-Karin läste en klok text av Tomas Sjödin om att det är mycket vi inte behöver.
Och visst är det så. Vi kan klara oss utan mycket men vi behöver alltid varandra.
 
/Karina
 

Kommentera

Publiceras ej