När man får en ny insikt

0kommentarer

Vid min diskbänk har jag hängt en liten tavla som tröstar mig både tidiga måndagsmorgnar och sena fredagskvällar.
"Där står du och duger precis som du är"
 
Och så fick jag besök av en kär vän som drabbats av lite svikande syn... Han läste:
"Där står du och du ger precis som du är". Jag fnissade lite och rättade honom.
 
I dag när jag stod med morgondisken så insåg jag att det ju är precis samma sak. 
-Att duga är ju att ge precis som man är. Att räcka till.
 
/Karina
 
 
Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej
 
(Ingemar Olsson)
 
 

Kommentera

Publiceras ej