När man är på en kastanjeresa

0kommentarer

Trogna bloggläsare minns kanske att jag i våras skrev ett par inlägg om mitt kastanjeträd där hemma.
För 15 år sedan plockade jag upp en liten hård och blank och brun kastanj i Kristianstad och den fick följa med hem och stoppas i jorden i min trädgård.
 
I våras blommade mitt träd för allra första gången.
Och i går när jag klippte gräsmattan råkade jag köra över en liten grågrön "knöl", och där inuti...
...låg den mest fulländade lilla kastanj.
Så nu står jag här igen med en liten hård och blank och brun kastanj i min hand.
En biljett till ännu en skapelseresa.
En oförglömlig färd.
 
/Karina
 
"Om vetekornet inte faller i jorden och dör, förblir det ett ensamt korn, men om det dör, bär det rik frukt." 
(Joh 12:24)
 
 

Kommentera

Publiceras ej