En vädjan om förbön

1kommentarer

Vi har via Katarina Åkesson fått en vädjan från Christian i vår vänförsamling i El Salvador. Denna vädjan gäller extra förbön. De har drabbats av två allvarliga sjukdomar i El Salvador. Det är både denguefeber och en ny sjukdom som har kommit från Tanzania och heter Chikinkunia och som sprider sig väldigt snabbt. Ungefär 40 000 har redan insjuknat.
(gammal bild från vår vänförsamlings verksamhet i "Hoppets hus".)
 
Jag ber för en som ligger sjuk:
gör filten lätt och kudden mjuk,
gör sömnen god och dagen kort,
och låt det onda snart gå bort.
 
Ja, Fader, låt min sjuka vän
bli frisk och komma ut igen.
För alla sjuka beder jag:
var deras tröstare i dag.
Amen
 
(Britt G Hallkvist)
 
 
 

1 kommentarer

Christian Chavarria

28 Oct 2014 19:55

Kära vänner
tack för att ni alltid ber för oss! tusen tack för det.
Era förbön hjälper mycket oss och ger oss mod att forsätta livet i svariheter. Jag visar ibland som idag eran blogg till var församling. Alla hälsar er! Biskopen skickar en stor välsignelse till alla. Biskopen kommer att vara i Sverige i December. jag vet inte hur länge han ska vara där men han kommer att vara i ett mötte i Sigtuna. Jag skriver lite mer om det senare. Stor kram till alla, ni finns alltid i vara hjärtan!

Kommentera

Publiceras ej