Söndagsmusik den 26/10

0kommentarer

I söndags kväll framträdde barn ur församlingens juniorer och ungdomskör för oss i Långaryds kyrka! Här kommer några bilder från detta:
Här är det den återuppstartade ungdomskören som sjunger!
 
Juniorerna hade satt ihop ett litet drama!
Flickan har ramlat och skadat sitt ben.
Två äldre tjejer kommer förbi men de vill inte riktigt hjälpa henne.
Sedan kommer en vuxen men hon hinner inte hjälpa till.
Till sist kom busflickan som alla är lite rädda för och hon hjälper minsann den skadade flickan!
Hon springer och hämtar flickans pappa och allt ordnar upp sig.
 
Visst känns det som om det är något bekant med den här historien?!
 
Sedan blev det mer sång!
Och fiolspel!
Vi har så fantastiskt duktiga barn i vår församling!
 
/Karina
 
Min Jesus, min herre, Gud det finns ingen som du.
Min lovsång jag ger till dig, mer och mer
förundrad av din kärleks djup.

Du tröstar, du skyddar, styrker den vacklades steg.
Forma min dag, mitt liv och mitt jag,
för alltid vill jag tillbe dig.

Ropa till Gud! Över hela vår jord
stiger en hyllning en hymn utan ord
Berg faller ner havets vågor bryts när de hör herrens namn,
Din kärlek och glädje nu fyller min själ.
Min sång går till honom som gjort allting väl.
Inget kan mätas med löftet jag har, i dig.   
 
(Sv Ps. 703)
 
 

Kommentera

Publiceras ej