Kamera på vift!

1kommentarer

Om du undrar varför uppdateringen varit dålig här på bloggen den senaste veckan så beror det på att jag varit på Wettershus och jobbat torsdag-söndag.
 
Men innan jag for iväg lämnade jag över ansvaret för min kamera (och min hund!) till min kära vän Helen! Här följer därför en sammanfattning av lite av den verksamhet som bedrivits i församlingen den senaste veckan!
 
Först beger vi oss till simhallen i Hylte där Tisdagsklubben befann sig förra tisdagskvällen!
Den höga luftfuktigheten gjorde visst linsen lite immig...
  Och sedan fick kameran minsann följa med på torsdagens körövning i Långaryds församlingshem!
 Här gör körens medlemmar tydligen någon sorts övning?! Säkert något Rebecka fått lära sig på sin kantorsutbildning!
Det här kanske är basarna? Eller i alla fall tenorer?!
Synd att vi inte kan höra dem, tycker du inte?
 
På lördagen var det dags för syföreningsauktion i Långaryd och min kamera var förstås med!
Mia höll andakt.
Så kan det gå om man dricker för mycket kaffe...
Det fanns mycket fint att handla.
Hade jag varit hemma och haft möjlighet att vara med på auktionen så hade nog de där gröna tomtarna fått flytta hem till mig!
Vem sa att vi behöver en ny kantor?!
 
Helt enligt traditionen så var Ola Skoogh eftermiddagens auktionsutropare.
 
Sedan blev det söndag och då fick kameran vara med om en sinnesromässa i Landeryds kyrka.
 
En stund i stillhet.
Det här tror jag är Helens mycket personliga och konstnärliga tolkning av begreppet "kyrkfika".
Efter fikat passar det förstås utmärkt med en stunds lek.
 
Ja, detta var några ögonblicksbilder från vår församling under en novembervecka i nådens år 2014. Även om diset och regnet och mörkret finns där utanför så finns både glädje och gemenskap att finna.
 
Tack Helen för att du lät min kamera vara med! (Och för att du tog hand om Embla när jag var bortrest!)
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Mette

18 Nov 2014 19:52

Tack för den fina uppdatering 😃

Svar: Tack för din kommentar Mette! Det är alltid lika roligt när någon läsare ger sig till känna!
langaryd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej