Doputställning!

0kommentarer

Söndagen den 9/11 blir det temagudstjänst "Dopet" i Långaryds kyrka kl 10. Vi läser texter, ber böner, sjunger psalmer som hör ihop med dopet. Charlotte Polson sjunger några sånger. Efteråt blir det kyrkkaffe och doputställning i församlingshemmet, men för att det ska bli något att titta på behöver jag låna vad just du har i dina gömmor som relaterar till dopet. Det spelar ingen roll om det är ditt eller någon annans dop, om det skedde här eller på annan ort, nyligen eller för många år sedan, om det är vuxendop eller barndop, allt är intressant från kläder till gåvor till foton! Om det finns en särskild historia får du gärna skriva ner den. Lämna sen till mig eller någon annan i personalen, eller kontakta mig så bestämmer vi när du kan lämna eller om jag ska hämta. Jag kommer ställa iordning utställningen på lördagkväll, så jag behöver dina saker senast på lördag. Kom sen på söndag och titta, antingen du lånat ut något eller ej. Med vänlig hälsning Mia

Kommentera

Publiceras ej