Kyrkokören sjunger in våren

0kommentarer

Vår kyrkokör har en lååång tradition då det gäller att sjunga in våren i Landeryd den allra första dagen i maj!
I inledningsfasen ser det ut som vårfirandet troligen gör på många platser i vårt land denna dag!
 
Men vi som varit med ett tag vet att när vi kommit in i NTO-lokalen och druckit vårt kaffe så blir det som det blir...
Jo men, så att...
Årets tema var "Till havs" och jag låter följande bilder tala mer eller minde för sig själva.
Vår komminister dansar sjörövardans!
Vår församlingspedagog har fått foten i en potta...
 
Tådans på hög nivå! (Där visade Mia ännu en sida jag inte kände till!)
I det här läget var detta ett riktigt vackert och stämningsfullt nummer. Så kunde det förstås inte få fortgå...
Nej, just det!
Lägg märke till körmedlemmarna i kulissen som nästan knäcker sig!
Och körmedlemmar som försöker krypa in i väggen!
 
Visst är de fina?!
Det blev visst många bilder på detta nummer!
 
Här fiskas det.
 
Och när vi trodde att vi sett allt...
Ja, då kom detta!
Något i Petters blick säger mig att den där selen han hänger i inte är helt bekväm...
Då kan det vara fint att få en kram!
 
Min kära, kära vän Helen!
Ja, så där höll dessa tokiga människor på! Vi skrattade och de skrattade och vi var tillsammans en stund och fick känna hur bra vi ändå har det. Och tänk att vi har varandra!
 
Innan vi gick steg Mia fram, iklädd en för stor uniform och kaptensmössa, och tackade Gud för våren och för stunden vi haft tillsammans.
 
Och jag kan bara hålla med. 
 
Tack Gud för människorna här.
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej