Frälsarkransmeditation den 16/3

0kommentarer

Serien med samtal kring några av frälsarkransens pärlor och efterföljande meditationsstund fortsätter. I söndags var vi i Landeryd.
 
Kl 16 samlades vi i församlingshemmet och pratade om den sandfärgade "ökenpärlan" och den blå "bekymmerslöshetspärlan".
 
Jag tror nästan det är mina favortipärlor, de där två. Ökenpärlan för att den talar om det jobbiga och svåra, det som också är en del av våra liv. Och bekymmerslöshetspärlan för att den talar om de goda stunderna, dem som vi också får.
 
Efter samtal och lite fika gick vi över till kyrkan där meditationsstunden började kl 18.
Där hade några fler anslutit och det blev en fin och nära gudstjänst.
På ett bord i mittgången låg den stora, vackra frälsarkransen.
Och i mitt knä låg den lilla kransen. Något att hålla i. Något att hålla sig till.
Vi fick sjunga de allra vackraste psalmerna.
De som handlar om en Gud som lever så nära intill oss att vi ibland kan ana hans andetag.
 
/Karina
 
Vid Guds hjärta är jag buren,
innesluten i hans famn.
Medan hemligheten djupnar
viskar Fadern ömt mitt namn.
(Ps. 522)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej