Söndagsskoleminnen

0kommentarer

Nästa söndag kl 18 spelar Jazzcats i Landeryds kyrka och innan dess är det tänkt att vara en liten utställning med temat "söndagsskoleminnen" i församlingshemmet från kl 16.00! Har du något gammalt söndagsskolminne liggande? Kanske ett fotografi, ett tidningsurklipp, någon liten sak eller en sondagsskolebok? Ta i så fall med detta till församlingshemmet!!
För egen del har jag rotat lite i mina gömmor och då hittade jag söndagsskoleböcker från min tid i Landeryds missionsförsamlings söndagsskola på 70-talet.
 
Följande bilder är från min söndagsskolebok från 1974 då jag var 7 år. Redan då hade jag en förkärlek för att kommentera bilder...
Ja, det är han sannerligen!
Ja, men visst!
Jag var redan då en hejare på olika musikinstrument!
  
(Jag vet inte riktigt hur denna bild hamnade i min söndagsskolebok faktiskt. Kopplingen till det kristna budskapet är kanske inte alldeles självklar men jag hade säkert en god tanke..!)
 
/Karina
 

Vi sätter oss i ringen
och tar varann i hand.
Vi är en massa syskon
som tycker om varann.

För Gud är allas pappa
och jorden är vårt bo.
Och vi vill vara vänner
med alla, må ni tro.

Tack gode Gud för jorden
och alla människor.
Gör en familj av alla
en enda jättestor.