Söndagsmusik

0kommentarer

På söndagskvällen fanns möjlighet till en stunds stillhet i Landeryds kyrka då det där bjöds på "Söndagsmusik".
 
Det var 2X Rebecka som sjöng och spelade! (I höstas hade vi besök av 2X Julia från Burseryd som spelade tvärflöjt. Det verkar vara en lyckad musikalisk kombination att ha samma förnamn!)
Rebecca Bäckman sjöng och Rebecka Josefsson spelade och sjöng.
Rebecka är dessutom nytillträdd kyrkvärd i Landeryd. Det är vi jätteglada för.
Petter höll en liten andakt. Jag skulle tro att vi får ta del av hans betraktelse här inom kort!
 
I förbönen fick vi alla möjlighet att tända ett ljus för något vi vill lämna i Herrens goda händer.
 
På slutet blev det lite smågalet när Petter kom på att de duktiga flickorna skulle ha varsin blomma...
...så då lånade han två blommor från altaret. Han såg en parallell till kung David och hans soldater som åt av skådebrödet i templet när de blev riktigt hungriga.
I vilket fall så tror jag att vår Herre med glädje såg att de båda Rebeckorna fick varsin blomma från altaret!
(Jag beklagar den usla bildkvaliteten men jag fick lite bråttom att dokumentera denna specialla händelse.)
Och jag tänker att det är lite som det är i vår församling.
Vi kanske är lite tokiga och rent av flamsiga men det vi gör kommer från hjärtat och med värme. I uppriktig glädje och av omsorg om varandra.
 
/Karina
 
Herre, till dig får jag komma,
komma precis som jag är.
Inför dig kan jag ingenting dölja,
du vet varje tanke jag bär.
Men trots att du ser all min svaghet
och vet att jag är ett av dina minsta barn,
får jag komma ändå,
och jag vet det är så:
under allt är jag älskad av dig.
(sv ps. 758)
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej