Andra söndagen efter Trettondedagen - Livets källa

0kommentarer

Livets Gud,
för oss till brunnar med 
levande vatten
och var för oss en källa
som ger liv i överflöd.
I Jesu namn.
Amen.
 
På andra söndagen efter Trettondedagen firade vi på kvällen en "Sinnesromässa" i Landeryds kyrka. Mia ledde gudstjänsten och Eva (Bengtsson) spelade.
 
Sinnesromässa är lite nytt för oss som tidigare firat sinnesrogudstjänster men aldrig i kombination med mässa.
 
Det blev en mycket fin gudstjänst med plats och tid för eftertanke, vila, tystnad, sång och bön.
Och så förstås en måltid, delad med, och för, alla!
Maria och Mia.
 
 
Och Livets källa då?
Jo, jag tror vi fick smaka av den.
Denna källa som erbjuds oss varje dag och varje stund.
Precis nu.
 
/Karina
 
 
I Guds tystnad får jag vara
ordlös, stilla utan krav.
Klara ymder, öppna dagar:
här en strand vid nådens hav.
 
I Guds kärlek vill jag vila,
vet mig önskad, älskad, sedd.
Övar mig i barnets tillit,
prövar höjd och djup och bredd.
 
I Guds Ande kan jag andas:
bön ger liv ur död som svar:
Ögonblickets närhet rymmer
allt som blir och är och var.
 
Vid Guds hjärta är jag buren,
innesluten i hans famn.
Medan hemligheten djupnar
viskar Fadern ömt mitt namn.
(Sv Ps. 522)

Kommentera

Publiceras ej