En glad nyhet!

0kommentarer

Livet är så underfundigt ordnat att glada och sorgliga besked ofta möter varandra i farstun. Och idag är en sådan dag. Karina har rapporterat från familjegudstjänsten i Landeryd där Ricky tackades för allt det han gjort för vår församling. Och i sitt verk har han lagt hela sitt hjärta, hela sin själ, hela sitt förstånd och hela sin kraft.
 
Men så kommer det på samma dag en alldeles strålande fantastisk nyhet, nämligen att
Mia Schulz Wigelsbo har tackat ja till komministertjänsten i Långaryds församling!
 
Så här såg Mia ut för ett par veckor sedan när hon hjälpte till med  de dramatiserade guidningarna i samband med Tågdagarna. Men jag tror inte att hon brukar ha klut när hon predikar.
 
Vid årsskiftet går Långaryds och Färgaryds pastorat samman och bildar tillsammans Hyltebruks pastorat. I det nya pastoratet kommer det att finnas tre kyrkliga centra: Hyltebruk, Långaryd och Unnaryd-Femsjö. Hyltebruk kommer kyrkoherden ha ansvar för och så kommer det att finnas en komminister i Långaryd och en i Unnaryd-Femsjö. Och då är det alltså så fantastiskt bra att Mia har tackat ja till att bli komminister i Långaryd från årsskiftet. Det är vi väldigt glada för. Mia bor med sin familj i Eseryd (i sin mammas föräldrahem) och har de senaste tio åren varit präst i Burseryds pastorat.
 
Frågan är bara vilken väg jag ska köra i fortsättningen när jag tjänstgör i Gunnarps pastorat. För jag vet inte om jag vågar passera genom Burseryds pastorat i fortsättningen.
 
Välkommen Mia!
 
Petter
Hyltebruks pastorat, Mia Schulz Wigelsbo, Nåd,

Kommentera

Publiceras ej