Tisdagsklubben den 5/3

0kommentarer

Åter igen invaderades Landeryds församlingshem av glada, pysselsugna barn som fortsatte arbetet med det påsklandskap som ska pryda kyrkan i påsk!
Här är det diverse buskar och träd som tillverkas!
Rebecka fick fungera som limtving!
Vid detta bord tillverkades huvudbonader och hår till figurerna!
Under djup koncentration skapas det påskliljor...
..och klipps till frisyrer...
...och ritas!
Bedårande!!!
Jag säger som Ricky: Landeryds kyrka kommer att ha det finaste påskbordet någonsin!
Fina barn och fina påskfigurer har vi minsann i Långaryds församling!
 
De barn som var färdigpysslade fick gå ner i källaren och leka!
Dessa kuddar har generationer av församlingens barn lekt med.
Men det här spelet är nytt för i år. Jag tror att det heter "Twister" men jag är lite osäker på vad det går ut på...
Tydligen kan man bli utslagen och det är ju inte så skoj...
 
Något vi också har i vår församling är en massa engagerade människor! Här är en glad förälder som är engagerad i mycket, bland annat sopning av församlingshem. Och denna syssla tar hon sig som synes an med glädje!
Tack till alla som på något sätt vill vara med i vår församling och våra aktiviteter. Tack till er som ber! Tack till er som följer bloggen! Ni är ALLA en så viktig del i vårt "VI".
 
 
Gud,
hjälp mig att leva.
Hjälp mig att göra sådant
som är bra.
Låt mig få bli en del i din
gudomliga plan.
Jag behöver inte göra något stort,
även det lilla är viktigt.
Amen
 
/Karina
 

Kommentera

Publiceras ej