Sjöväderrapporten

0kommentarer

Ibland har jag tur och får på radions p1 precis lagom till sjöväderrapporten.
För mig, som inte på något sätt är beroende av den information som ges, låter det som poesi. Lite gåtfullt och obegripligt men mycket vackert:
 
Fiskebankarna och Syd Utsira:
Väst, 7-11, högst i östra favattnen, mot kvällen avtagande. Mest god sikt.
 
Tyska bukten:
Väst eller växlande, 2-7. Torsdag omkring nord-väst.
I södra vattnen kan dimbankar förekomma, annars god sikt.
Och jag tänker på den Gud som skapat kobbarna och skären, kusterna och haven, stormen och dimman.
Och sedan tänker jag på människorna som satt ord på allt detta. Vi fantastiska medskapare.
 
Och till sist tänker jag på hur trösterikt det ändå är att vinden ska avta till kvällen och att dimbankar kan förekomma på några ställen men att sikten i övrigt är god.
 
/Karina
 
 

Kommentera

Publiceras ej