Vintervitt

0kommentarer

Som många av er nog känner till är jag nu till 75% tjänstledig från mitt jobb för studier. Jag går en kurs i "kreativt skrivande" som ges från Luleå universitet. Denna ledighet ger oanade möjligheter till promenader i dagsljus med min lilla Embla och eftermiddagen den 24/1 visade sig vara nästan magiskt vacker!
 
Och just denna eftermiddag fick jag kameran med mig! På något sätt skärper det synen lite att se världen genom ett objektiv.
 
Detta var vad jag såg:
Januariblått.
 
Ibland känns det lite tungt...
Det är minsann inte alltid så lätt att skärpa till sig, att skaka av sig.
 
Men även om vi inte själva tror det så lämnar vi alla spår, ingen går obemärkt förbi.
 
Nerbäddad och i vila. Bidande sin tid, när vingarna åter bär.
 
För där finns ju alltid ett hopp. Något är på väg, livet låter inte hindra sig.
 
 
 
När höstens vindar riva
vårt land här upp i nord,
hjälp mig att kylan driva
och värm mig med Ditt ord.
Jag skall Dig alltid ära
Du Gud som vill mig väl
och genom vintern bära
Din sommar i min själ.
(Levengood)
 
 
/Karina
 
 

Kommentera

Publiceras ej