I ett litet hörn av världen

0kommentarer

Alltså de där Långarydsborna, hur mycket kraft och vilja finns det egentligen i dem??!
 
I lördags var det dags för den årliga julbasaren och när jag kom dit vid tretiden var hela parkeringen utanför bygdegården fullsmockad med bilar och väl inkommen i bygdegården så var den förstås lika smockfull med glada människor!
Här får du kanske en liten aning om hur mycket folk det var! I förgrunden står vår Aino som sålde lotter och fint hantverk för IM:s räkning!
 
Och strax bredvid henne stod Katarina och sålde lotter, hantverk och almanackor för arbetet i vår vänförsamling i El Salvador!
Visst ser det lite ut som om Katarina har en tankebubbla över huvudet? Undrar vad hon tänker? Har du en idé om det så skriv den under kommentarer!
Här är en liten flicka som hittat julklapparna som låg under granen!
Och här är några som också hittat till Nyarps bygdegård. Undrar just om det är församlingsbor...?
Och våra fina systrar var förstås också på plats! Har ni sett så väl de matchar skylten om brandutrustning? De tänker då på allt!
Här står vår nye kyrkofullmäktigeordförande och språkar med vår nye komminister! Det blir säkert bra... ;)
Några frusna Bullerbybarn hade också hittat till bygdegården. Där möttes de tyvärr av en väldans grinig skomakare.
Den här eftermiddagen kunde tydligen precis vad som helst hända i Långaryd?! Plötsligt kom Ronja och ett gäng rumpnissar och vildvittror och jag vet inte allt.
 
Jag fann det bäst att lämna bygdegården.
 
Men där utanför bygdegården insåg jag att jag fortfarande befann mig i det mest fantastiska sagolandskap.
Och i detta sagolandskap, i gemenskap med dess tokiga och underbara människor, i ett litet hörn av världen, får jag leva mitt liv.
 
Jag tackar Gud för det.
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej