Lovsångsgudstjänst i Landeryds kyrka fjärde söndagen i Påsktiden

0kommentarer

På söndagskvällen firade vi en jättefin lovsångsgudstjänst i Landeryds kyrka. Det var en så kallad verkstadsgudstjänst så de som ville fick komma ett par timmar i förväg och vara med och välja sånger och texter.
Anna-Karin höll i gudstjänsten och Ricky spelade.
Precis som i Långaryd för ett par veckor sedan fick vi hjälp med ljussättningen av vår Herre! Den här gången ville han belysa korsets mosaikbilder av korsfästelsen och uppståndelsen lite extra!
Modiga Rebecka vågade berätta lite om sin väg till tro!
Vi fick tända ljus. En enkel liten handling med oerhörd tyngd och vacker symbolik.
Under en stunds tystnad fick vi som ville formulera några ord och tankar till Gud och lämna dem inför honom. Ingen mer än Gud och jag vet vilka.
Rebecka sjöng ett vackert postludium (under ett vattenfall). Ricky kompade.
 
Jag har en sång en enkel sång 
till Dig Jesus min Herre 
Min längtan är att vara där 
Du kan fylla mitt inre 
Jag vill leva där Din flod rinner fram 
Jag vill bo under ett vattenfall 
Jag vill dricka av Din himmelska ström 
Om och om igen 

Jag vill leva av Dig Jag vill leva av Dig
 
Efter gudstjänsten eldades de olästa bönelapparna upp. Det är fint att se dessa böner och tankar stiga upp mot himlen i form av vit rök.
 
/Karina
 
 
Landeryd, Lovsång,

Kommentera

Publiceras ej