Gislaveds kammarkör a cappella i Långaryds kyrka den 9/9

1kommentarer

Sent omsider, det har varit lite mycket på kvällarna den här veckan, kommer här ett par bilder från den fina musikgudstjänsten i söndags!
Vi hade fint besök i form av Gislaveds kammarkör som ju leds av vår alldeles egen Ricky!!
Visst hade du velat se Rickys ansiktsuttryck i detta ögonblick? Med tanke på hur otroligt förvånad kvinnan till höger ser ut så undrar man ju...
Och Anna-Karin höll i andakten och hon talade om att alla behövs, precis som alla kroppens delar, till och med lilltårna!
 
Vi sjöng psalm 367:
 
O Guds Ande, hör oss, gör oss
till det tempel där du bor.
Du som prövar och rannsakar,
gör vår ångest till ditt rop.
O Guds Ande, du förenar
oss som från varann kom bort.
Led oss, ge en tro som längre
än vår blick och tanke når.
 
/Karina

1 kommentarer

Petter

17 Sep 2012 10:47

Hej Karina!
Jag har ju en del bilder från igår också, men jag hinner inte blogga något förrän ikväll. Så antingen kan ju du börja och så kompletterar jag eller så hinner jag börja och så kan du komlettera. Jag tror nämligen att dina bilder blev bättre..
Sedan är det ju så att KU - Gammelsmurfarna drar igång på fredag. Jag hade tänkt att vi skulle ha lite vittnesbörd också. (Tänk så frikyrklig man blir av att vara i Jönköping!) Så om du har möjlighet vore det jättetrevligt om du ville komma förbi en stund och berätta om din tro och varför du tror. Det blev ju lite kort varsel nu, så jag har all förståelse i världen om du inte hinner förbereda dig eller är uppbokad på något annat. I så fall är du välkommen en annan gång om du vill.:)

Kommentera

Publiceras ej