Att fira födelsedag!

0kommentarer

Vi brukar inte uppmärksamma våra församlingsbors födelsedagar, det blir lite för omfattande att hålla reda på. Men när nu vår kära Vivan Gustafsson fyller år och väljer att vädja för vår vänförsamling i San Salvador gör vi ett undantag!
Vivan höll öppet hus med fantastisk tårtbuffé i Landeryds församlingshem på söndagsefetermiddagen. I stället för presenter fick gratulanterna gärna ge en gåva till vår vänförsamling i El Salvador!
 
Vi tackar Vivan för hennes stora generositet och ber om Guds rikaste välsignelse över hennes liv och kommande dagar!
 
Tillägg 2012-10-21: Summan av insamlingen blev 7 730 kr! Vivan ber att få framföra sitt stora och varma TACK till alla generösa givare för det fantastiska resultatet!!
 
/Karina
 
 
Herre, gör mig till ett redskap för din frid.
Där hatet härskar - låt mig sprida kärlek!
Förlåtelse där orätt har begåtts,
och enighet där splittring råder.
Där villfarelse finns - låt mig få bringa sanning.
Tro där tvivlet härskar
och förtröstan där förtvivlan råder.
Låt mig bringa ljus i mörkret
och glädje i bedrövelsen.
Min Gud och Mästare
Lär mig sträva efter att trösta hellre än att bli tröstad,
att förstå hellre än att bli förstådd,
att älska hellre än att bli älskad.
Ty det är genom att ge som vi får,
det är genom att glömma oss själva som vi finner oss själva,
det är genom att förlåta som vi själva får förlåtelse,
och det är genom att dö som vi föds på nytt till evigt liv.
(Den helige Fransiscus bön, något bearbetad)

 

Kommentera

Publiceras ej