Tjugotredje söndagen efter Trefaldighet

0kommentarer

På den tjugotredje söndagen efter Trefaldighet var temat "Förlåtelse utan gräns" och vi fick fira mässa i Långayds kyrka!
Församlingens duktiga ungdomskör framförde "Kroppens och innerlighetens mässa" av Ingemar Johansson.
Mässan framfördes under ledning av världens bästa Ricky som till sin hjälp hade Lena Carlberg Nielsen!
Vi fick också dela nattvarden tillsammans med Berndt.
Ibland när jag sitter i Långaryds kyrka och lyssnar till vacker musik och sång kan jag också bli alldeles tagen av hur vacker denna kyrka är. Det finns så mycket att vila blicken på, så mycket att vara glad och stolt över!
 
Och så tänker jag på några av Jesu ord i dagens evangelium:
 
... allt vad två av er kommer överens att be om här på jorden,
det ska de få  av min himmelske fader. Ty där två eller tre är samlade
i mitt namn är jag mitt ibland dem.
 
I Långaryds kyrka, en mörk och regnig novemberkväll, där är han också med!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej