Tisdagsklubbens terminsavslutning

1kommentarer

Jag undrar om tisdagsklubbsledarna, då i augusti när de skrev höstens program, egentligen trodde att det faktiskt skulle gå att åka pulka på terminsavslutningen i december? Men glada i hågen planerade de in just denna aktivitet för årets sista tisdagsklubb den 11/12! Troligen fanns där i bakhuvudet att man istället skulle kunna vara inne och pyssla och leka någon mer stillsam inomhuslek om snön skulle utebli men se, det gjorde den inte!
 
Alla barn och ledare begav sig till Träpja backe, som upplyst av Bengt Görans traktor förvandlades till rena Sälenfjället!
 
Tyvärr visade sig uppdraget att fotografera denna händelse vara helt omöjlig... Ljuset var för dåligt och farten på åkarna för hög! När jag gick hem tänkte jag att det blir inget reportage men efter att ha tittat på bilderna kan jag ändå inte låta bli att visa några av dem. 
 
Totalt misslyckade, suddiga och mörka, visar de ändå på något sätt glädjen och farten och tokigheterna i backen!
Se upp i backen!
Den här bilden på två vurpande flickor blev lite som ett konstverk, kanske en oljemålning?!
Lägg märke till snön som på något sätt förvandlats till ett skummande hav...
Jag tror faktiskt att den här bilden föreställer Ricky och Amy men jag är inte alldeles säker. Däremot är jag säker på att de råkat köra in i det sly som kantar själva nerfarten.
Två burkar varmkorv står på uppvärmning. Jag kollade med ansvariga och de lovade att locken öppnats innan burkarna sattes på elden!
Jag tänker att den där snön som kom och som faktiskt låg kvar över Tisdagsklubbens avslutning nog också är ett bevis för Guds ömhet och omsorg. Om nu de där tokstollarna i Långaryd planerar in pulkaåkning så får de väl åka pulka då!
 
Också i det lilla och till synes obetydliga bärs vi i trygga händer!
 
/Karina
 

1 kommentarer

Petter

12 Dec 2012 23:39

På ett sätt är bilderna en aning misslyckade eftersom det är lite svårt att se vem de föreställer. På ett annat sätt är det helt fantastiska bilder, för det här kan vara ett av mest konstnärliga inläggen som finns på den här bloggen. Jag tycker bäst om "Snowracer-åkare i motljus"! :D

Kommentera

Publiceras ej