Den gode herden

1kommentarer

Herren är min herde,
ingenting skall fattas mig.
Han för mig i vall på gröna ängar,
han låter mig vila vid lugna vatten...

På tredje söndagen i påsktiden fick vi fira gemensam högmässa i Långaryds kyrka. Gudstjänstens officiant var Jens och Kristin spelade. Dagens tema var "Den gode herden".


I denna gudstjänst fick vi göra en tacksägelse för Elin Borg som nu lämnat oss. Vi kommer att minnas Elin för hennes stora engagemang, både i församlingsverksamheten och i bygden i övrigt.

Elin har i Långaryds församling bland annat varit söndagsskollärare, kyrkvärd och medlem i kyrkorådet.

En plats har nu lämnats tom hos oss men någon annanstans har en dörr öppnats och någon säger välkommen hem!

Lise-Lotte fick tända tacksägelseljuset för sin mamma.

De skall gå till den heliga staden,
de skall samlas i himlen en gång.
De skall häpna gå in genom porten
till en okänd värld, till ett annat liv.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny jublande sång.


De skall möta den levande Herren,
de skall se honom sådan han är
och förvandlas i ljus till hans likhet.
Deras hopp han var,deras liv han är.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny jublande sång.

(Sv. Ps. 172: 1, 4)

/Karina

1 kommentarer

Petter

29 Apr 2012 11:51

Väldigt fint skrivet Karina! Elin betydde mycket för mig. Jag har nu gjort en egen kategori till dig, där du kan posta sådant som inte riktigt är reportage. :)

Kommentera

Publiceras ej