3XT virkar kakor!

0kommentarer

I tisdags (27/9) träffades ett glatt gäng damer i Landeryds församlingshem för att prova på den ädla konsten "kakvirkning"!

Alla var djupt koncentrerade då arbetet startade!


Hur var det nu man gjorde en fast maska??!

Vår diakon Anna-Karin var rutinerad, hon berättade att hon minsann en gång virkat en häxa(?!).
Detta är på god väg att bli ett Ballerinakex i Elvis flinka händer!

Detta är dock alldeles riktiga kakor som åts med god aptit i fikapausen!

Kvällen avslutades med en kort andakt då vi bland annat fick sjunga psalm 510:

Innan natten kommer vill jag tacka
för den dag du gav, dem som jag mötte.
För ett liv som mognat något, Herre vill jag tacka.

Innan natten kommer vill jag tänka
på dem som nu ler i kärleksglädje,
och på dem i ensamheten, Herre vill jag tänka.

Innan natten kommer vill jag bedja
för den jord vi fått men smutsat, skövlat.
För vår värld som väts av tårar, Herre, vill jag bedja.

Innan natten kommer vill jag lämna
allt tillbaks till dig att älska, värna.
Allt åt dig, vår tro, vårt tvivel, Herre tag emot det.

...och så fick vi gå ut i den sena septemberkvällen med en kvardröjande känsla av gemenskap, med varandra och med Gud som har så stor omsorg om oss och vår församling!

Kommentera

Publiceras ej