När man tänker på alla dagar

0kommentarer

I går var det "Alla hjärtans dag" och det undgick väl ingen!? Vi uppmärksammade det ju till och med här på bloggen...
 
Men jag tänker att om det finns "Alla hjärtans dag" så borde det väl också finnas" Alla dagars hjärta"?
 
Vilket är då denna dagens hjärta? Vad gör den betydelsefull? Vad gör den minnesvärd? Vad gladde dig alldeles särskilt just denna dag?
 
Detta blev denna dagens hjärta för mig:
En kärleksfull skaparhand som lekt med isen i ett bortglömt skogsdike någonstans i Tovhultstrakten.
 
Det finns ett hjärta i allt.
Om vi väljer att se det.
 
/Karina
 
Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek,
är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal. 
Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen,
och om jag har all tro så att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting. 
Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek,
har jag ingenting vunnit.
(ur 1 Kor. 13)

Kommentera

Publiceras ej