Musikgudstjänst på Midfastosöndagen

0kommentarer

Man undrar ju vad det är de spanar så intresserat efter?
Jo, det var de här duktiga musikanterna som tågade in till sitt eget fiolspelande!
Och där framme i koret fanns fler duktiga violinister från kommunala musikskolan som framförde härlig musik tillsammans med sin lärare Jörgen Arvidsson.
Man behöver varken vara gammal eller stor för att vara en duktig musikant, det handlar om att anpassa instrumentets storlek! 
 
Jag tror alla i kyrkan var otroligt imponerade av dessa barn och ungdomar som delade med sig till oss av sin musikglädje! 
 
Efter musikgudstjänsten bjöds det in till tårtbuffé och brödförsäljning i församlingshemmet.
Man får väl erkänna att vi i Långaryd har en lite ambivalent inställning till det här med fastetiden...
Men vi kan väl säga som så att vi åt tårta för den goda sakens skull! (i dubbel bemärkelse...) 
Hela eftermiddagens intäkt går till årets fastekampanj för att utrota hungern i världen och vi fick ihop inte mindre än 3 280 kr!
Tack till alla som bakat tårtor och bröd till försäljningen och Tack till er som skänkte priser till lotteriet!
 
Och ett varmt Tack till er som kom och var med och på så vis faktiskt bidragit till en något lite bättre värld! Svårare än så är det faktiskt inte!
 
/Karina
 

Sannerligen, jag säger er: Mose gav er inte brödet från himlen, men min fader ger er det sanna brödet från himlen. Guds bröd är det bröd som kommer ner från himlen och ger världen liv.” De bad honom då: ”Herre, ge oss alltid det brödet.” Jesus svarade: ”Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.

(Joh 6: 33-35)

Kommentera

Publiceras ej