Gudstjänst på åttonde söndagen efter Trefaldighet

0kommentarer

På söndagskvällen samlades vi till gudstjänst i Landeryds kyrka!
Söndagens tema var "Andlig klarsyn" och Petter ledde gudstjänsten.
Till sin hjälp hade han Regina och dessutom en duktig gästmusiker, nämligen Ulf Larsson.
Vi fick tända ljus och be för det som låg nära våra hjärtan.
 
I sin predikan (som för övrigt var mycket klok och tänkvärd!) pratade Petter bland annat om hur lätt vi har att förminska oss själva trots att vi är Gudabarn! Jag tror och hoppas att Petter publicerar sin predikan här på bloggen! (Nu är det gjort, predikan finns här!)
 
/Karina
 
 
Ingen stund är så som denna,
kvällens sista, tysta timma.
Inga sorger längre bränna,
inga stämmor längre stimma.
 
Tag då nu i dina händer
denna dag som har förflutit.
Visst jag vet: I gott du vänder
vad jag hållit eller brutit.
 
Ont jag tänker, ont jag handlar,
men du läker allt och renar.
Mina dagar du förvandlar
så från grus till ädla stenar.
 
Du får lyfta, du får bära,
jag kan bara allting lämna.
Tag mig, led mig, var mig nära!
Ske med mig vad du sen må ämna!
(K. Boye)
 

Kommentera

Publiceras ej