Tisdagsbilder

0kommentarer

Här kommer lite blandade bilder som jag råkade ta i tisdags.
 
 
På tisdagförmiddagen var jag i Unnaryd och hade Stor & liten där. Men det är ju inte det bilden föreställer. Bilden visar hur det för närvarande ser ut i Unnaryds kyrka. Golvet är sedan länge utbrutet och den gamla bottenplattan är söndersågad och bortfraktad. För ett par veckor sedan fungerade en stor tankbil med slang som dammsugare och man sög bort gammalt fyllmaterial och annan bråte som fanns under den gamla bottenplattan. Nu håller snickarna, såvitt jag kan förstå, på lägga dit nytt fyllmaterial så att det blir en bra grund för den nya bottenplattan som ska gjutas. "Hur går det till?" kanske du undrar. Jo, med samma dammsugarlastbil som sög ut det gamla materialet håller man nu på att blåsa in nytt grus genom en grov slang.
 
På kvällen var jag i Hylte och där hittade jag en ovanligt stor kör! Pastoratets alla (vuxen-)körer hade nämligen strålat samman i Hyltebruks församlingshem för att öva inför festmässan den 13 april i Färgaryds kyrka när biskop Jan-Olof kommer och hälsar på oss. Missa inte det!
 
Så försökte jag mig på att göra ett panorama över pastoratskören. Här har vi den första delen...
 
...och här kommer fortsättningen!
 
Och det var förstås bara en liten del av allt som hände i vårt pastorat i tisdags.
 
Fred och kärlek!
Petter
Färgaryds kyrka, Långaryds kyrkokör, Unnaryd, biskop Jan-Olof, kyrkokören,

Kommentera

Publiceras ej