Skärtorsdag

0kommentarer

(Vi ber än en gång om ursäkt för reklamen du ser på bloggen. Det är tyvärr utanför vår kontroll. Vi kommer att försöka byta adress på bloggen för att undvika detta men just nu är det inte möjligt. Det går heller inte att redigera texten som tidigare med mellanrum mellan textstycken. Allt blir i ett flöde.) På skärtorsdagskvällen fick vi samlas till mässa i Långaryds kyrka.
Mia ledde gudstjänsten med god hjälp av Christian och Anna-Karin!
Det är mycket som är annorlunda i dessa Coronatider, en sak är att vi bara tar emot brödet i nattvarden. Detta gör vi som ett sätt att förhindra eventuell smitta. Nattvarden är lika mycket värd ändå!
Kvällssolen valde att belysa olika delar av evangeliet för oss. Här är det just stunden i Getsemane, på skärtorsdagens kväll, som fokuseras. Jesus ber i ångest men hans lärjungar klarar inte att hålla sig vakna.
Och här vill solen visa oss på Madonnan och barnet. "Den kärlek du till världen bar"...
Regina sjöng så vackert i postludiet! Karina Men Jesus, blir min kärlek kall och bort jag går från dig, så visa mig Getsemane och vad du led för mig. Jag glömmer ej Getsemane- din kamp jag där har sett och hur i bön din vilja blev med Faderns vilja ett. (Psalm 139)

Kommentera

Publiceras ej