14/10

0kommentarer

På tacksägelsedagen 14/10 håller kyrkan Öppet hus för hela pastoratet där vi på olika sätt presenterar vad kyrkan är och gör. Det är öppet mellan 14-18 i Hylte församlingshem och det finns fika och annat gott att äta. Det finns aktiviteter för både barn och vuxna. Vår biskop Fredrik kommer att medverka. Kort sagt, en spännande och intressant dag du inte vill missa! Dagen avslutas kl 18 i Färgaryds kyrka med en mässa som biskopen leder och där pastoratets körer under ledning av Åsa och Ulf Nordmark sjunger. Den som vill kan vara med och prova på att sjunga i kör under dagen och i mässan, det låter väl härligt?!
I församlingshemmet tänkte jag ha en liten utställning om konfirmationen, och då behöver jag få låna konfirmationsfoton, konfirmantionsminneskort och gåvor man fått i samband med konfirmationen. Kanske har nån ett speciellt minne att man kan skriva ner och på det viset dela med sig av? Jag är tacksam för allt! Du kan lämna till expen i Hylte eller till mig, eller kontakta mig så kommer vi överrens om tid och plats. Jag behöver sakerna senast12/10. Glöm ej att märka allt med ditt namn!
Låt oss tillsammans göra detta till en toppendag!
 

Kommentera

Publiceras ej