Domsöndagen

0kommentarer

På Domsöndagen firade vi gudstjänst i Långaryd. 
Mia predikade och herrarna i kyrkokören medverkade.
Tillsammans med Mia predikade de utifrån dagens texter och Astrid Lindgrens "jag är en fattig bonddräng"!

Står där fattig bonddräng invid himmelens port.Lite rädd och ledsen för de synder jag gjort. Man ska inte supa hålls med flickor och slåss. Herren Gud i himlen är väl missnöjd förstås.

Men då säger Herren: fattig bonddräng kom hit. Jag har sett din strävan och ditt eviga slit. Därför fattig bonddräng, är du välkommen här. Därför fattig bonddräng, skall du vara mig när.

Åh, jag fattig bonddräng står så still inför Gud. Och sen klär han på mig den mest snövita skrud. Nu du , säger herren, är ditt arbete slut. Nu du fattig bonddräng nu får du vila ut.

(Text: Astrid Lindgren)

/Helen 

Kommentera

Publiceras ej