Familjegudstjänst på 21:a söndagen efter Trefaldighet

1kommentarer

På söndagseftermiddagen fick vi samlas till familjegudstjänst i Landeryds kyrka. Som du ser så leddes den av Matilda kyrkmus även om hon hade en del hjälp av Mia!
Rebecca var hemma på permis från sin militärutbildning och passade på att vara kyrkvärd.
(Oj, vilka strapatser hon kan berätta om, jag är så full av beundran och stolthet för vår Rebecca!!)
Vår fina barnkör var med och sjöng!
Juniorerna spelade upp ett drama om Sackeus som fick klättra upp i ett träd för att kunna se Jesus bakom alla människor.
 
Vad behöver vi göra för att få syn på Jesus?
 
Efter gudstjänsten var det kyrkkaffe i församlingshemmet. Därifrån har jag tyvärr inga bilder för när jag kom dit var barnen redan ute och körde fyrhjuling i regnet!
Det verkade skoj!
En del fyrhjulingar var lite mindre...
...och en del var lite större! Don efter person!
 
Varmt tack till alla som kom och var med! Tack till er som lånade ut fyrhjulingar och som hjälpte barnen!
Och ett särskilt Tack till Manuela som bakat 96 fantastiska bullar till fikat! De gick åt!
 
/Karina
 
 
Jag behöver dej,och du behöver mej.
Ja vi behöver alla varandra.
Alla har något att komma med,
ibland att räcka ut en hjälpande hand.
Vi är lika värdefulla du och jag,
Herren har ju gjort oss till det vi ska va.
Du har något som jag vill ha,
jag har något som du vill ha
på så sätt kan vi ge av varann.
 

1 kommentarer

Hanna

28 Sep 2019 07:12

Hej, jag undrar om ni har den fina sången "jag behöver dig och du behöver mig" på noter?? Jag skulle så gärna vilja sjunga den med min barngrupp!
Tack på förhand!

/Hanna [email protected]

Kommentera

Publiceras ej