Det heliga landet!

0kommentarer

Så är jag hemma igen efter min fantastiska resa till det heliga landet! Jag var där i 1 vecka och hann besöka mycket. Jag har t.ex. celebrerat mässan vid trädgårdsgraven.
Besökt kung Davids plats och den övre salen.
Vandrat uppe på den gamla muren runt Jerusalem.
Besökt västra muren, mer känd som klagomuren.
Tittat på Selma Lagerlöfs rum där en utställning alltid sitter upp.
Besökt Betlehem.
Firat mässa på Svenska teologiska institutet där ett av Christians kors hänger.
 
Varit uppe på Masada, 900 meter högt ligger denna stora klippstad.
Ett bad i döda havet måste man unna sig, en härlig upplevelse!
Att få vandra nedför Olivberget, wow!
Att få beröra stenen där Jesus bad i Getsemane-det var otroligt!
Jag slutar med det viktigaste budskapet som står på dörren till graven!
Jag har haft en underbar resa där jag fått beröra, känt mig berörd, träffat en massa människor, firat andakt och bett. Och ja jag kommer återvända till Israel när jag får möjlighet till det. Mia
 

Kommentera

Publiceras ej